Translate

lørdag 19. januar 2013

Skoskap og annen oppbevaring


Først og fremst vil jeg takke for mange hyggelige kommentarer på forrige innlegg. Jeg vil også ønske nye følgere av bloggen hjertelig velkommen. Veldig hyggelig med både kommentarer og nye følgere :-)


Som jeg skrev i forrige innlegg har vi en veldig liten gang. Slik det kom frem i deres kommentarer er det flere enn meg som har utfordringer med tanke på oppbevaring av sko og yttertøy. Jeg tenkte derfor at jeg ville dele med dere hvordan jeg har løst denne utfordringen. Jeg trives best når det er ryddig rundt meg. Jeg er også opptatt av at ting ikke skal koste skjorta samtidig som jeg liker at det er pent (i hvert fall fra utsiden) og praktisk. 




En gammel seksjonsunderdel huser votter, luer skjerf og annet småtteri. 
Denne var jeg så heldig å få av ei venninne og etter et par strøk med penselen, litt sparkel og nye knotter var den klar til bruk igjen. Brettet og den store vasen er fra Home&Cottage, knotter fra Stabbursbua. 



Gangen har et innebygget skap fra leiligheten ble bygget (skapdøren du ser til venstre). Opprinnelig er dette beregnet til yttertøy. Jeg har fjernet hatthylle og stang og montert knekter og hyller. Nederst har jeg plassert en gammel skohylle. På den måten får vi plass til alt av fottøy i et skap. Veldig deilig å slippe å ha sko stående fremme i gangen. 


På innsiden av skapet er det ikke pent, men veldig praktisk. I utgangspunktet skal jo ingen se dette, men jeg hopper i det og viser det frem akkurat slik det er. Gult, slitt og rett og slett mindre pent.  På øverste hylle har vi også plass til store pappesker med sandaler o.l (sees ikke på bildet). 



Siden det innebygde skapet brukes til oppbevaring av sko, må yttertøy oppbevares et annet sted. Et høyt klesskap  er satt inn og er plassert slik at det deler stue og gang. Det er listet med samme fotlist som resten av leiligheten. Skapet har fått fine glassknotter som ligner store diamanter, kjøpt på Stabbursbua. De store kurvene på toppen av skapet er fra Ikea og rommer diverse vesker. Hjerteknaggene på veggen er kjøpt hos Home&Cottage. Bak skapet sniker støvsugeren....



Baksiden av skapet peker inn mot stuen. For å få det til å passe inn som en del av interiøret er satt på panel og lister som er malt i samme farge som resten av stuen. På den måten ble det litt mindre "skaplook".




Puta som pynter stolen er hjemmelaget. Den er prydet med et lite bilde av Verdens beste og meg og har mitt livsmotto skrevet på seg.



Lykkelig er han som ikke 
sørger over hva han mangler, 
men som gleder seg over hva han har.



Klem Katrine




12 kommentarer:

  1. Så smart !!
    Nydelig gang :)
    Ha en fin kveld, klem

    SvarSlett
  2. ÅH, så deilig med GOD plass til oppbavaring, vi har ussel liten gang, men holder nå på å bygge ut og skal endelig få bedre system i ordenen. :) ler... :)
    Lyst og fint du har det! :)

    Følger gjerne bloggen din videre!! :)

    Klems Diana.

    Ps, stikk gjerne innom give awayen min som går ut i morgen.

    SvarSlett
  3. dette var bare så smart!
    jeg synes du hadde et utrolig ryddig skoskap....jeg la bere merke til hvor organisert det var hos deg.....fungerer ikke her ....har skohylle i gangen, men uansett ligger sko over alt!

    klem tone

    SvarSlett
  4. Ja det var dama si med orden og system.... Jeg må også ha det ryddig med orden og system, finner ikke ro med rot og skrot rundt meg.

    SvarSlett
  5. For en nydelig blogg du har! Kom nettopp over den helt tilfeldig. Blir nok å se innom her igjen :) God helg!

    SvarSlett