Translate

lørdag 9. februar 2013

Vis meg ditt lysbrett!


Bloggeren Maia som står bak den flotte bloggen Fabelaktig har denne måneden en utfordring som går ut på å vise frem sitt lysbrett/lysfat.  Hos oss har vi mange lysbrett. Jeg synes det er kjekt å bruke til å lage små dekorative innslag på og bruker alt fra lys, blomster, steiner og annen pynt til å piffe opp med. Lett å flytte på er det også. Jeg sier ikke nei til en utfordring, så her kommer mitt bidrag. 





Dette lysbrettet står på spisestuebordet. Brettet har jeg hatt i to år og er kjøpt hos Home&Cottage. 




En ny og frodig hortensia ble kjøpt inn forrige uke da azaleaen jeg hadde hatt siden desember takket for seg. Det er ingen hemmelighet at jeg best liker de hvite blomstene, hvor hortensia er en av favorittene. 




De fine store lysestakene med tilhørende lys er fra Lene Bjerre. Disse fikk jeg i julegave av hjertevennen min Laila. En koselig stein med teksten "Harmoni", en lysslukker i sølv og noen dekorative lysglass er med på å pynte opp. Vi har ikke spiseplass på kjøkkenet, noe som fører til at alle måltider blir inntatt i spisestuen. Måltider blir ekstra hyggelige med tente lys på bordet. 


Bli gjerne medlem av bloggen :-) 


Klem Katrine



23 kommentarer:

  1. Nydelig lysbrett vennen <3
    Hvite blomster er vakkert!
    Ha en fin dag beste!!
    Klem

    SvarSlett
  2. Virkelig lekkert, Katrine! Du har så sansen for å sette sammen de vakreste elementene.
    Tusen takk for supersøt kommentar på bloggen min. :) Setter stor pris på det!

    En strålende helg til deg fra,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  3. jeg også elsker hvite blomster og hortensia en favoritt!
    flott pyntet fat som kan vinne utfordringen....flott var det :-)

    klem tone

    SvarSlett
  4. Vakkert! Hvite blomster er så fint! Rart hvordan ting forandrer seg litt da man samler de sammen på et fat. Blir så mye finere og de rareste tingene kan se ut til å høre sammen!

    Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld!
    Klem fra Karen

    SvarSlett
  5. Hei skjønne deg:)
    Så nydelig satt sammen hos deg og hortensia er bare så utruligt flott blomst og ein slik som ein håper ein har lenge ståandes:)kvite blomster er veldig fint!
    Ønsker deg ein fine kveld!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Kjempefint lysfat og flott sammensetning :)
    Lykke til i utfordringen.
    Fortsatt finfin helg til deg.
    Her er vi på fjellet i helgen og nyter dagene med
    familiekos og skigåing;))
    Toneklem

    SvarSlett
  7. Så fint du har det på lysbrettet ditt, enkelt og vakkert. Jeg har nesten samme brett her også fra Home&Cottage. Liker så godt den rustikkke fargen. Hortensia er få vakkert, men den holder dessverre aldri lenge i huset her :-(

    Håper du har hatt en fin morsdag!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  8. Hei og god, ny uke!

    Nydelig, klassisk lysbrett! Jeg er også veldig glad i hortensia, men har litt lav blomsterselvtillit for tiden, da de ser ut til å dø som fluer bare jeg nærmer meg;-)

    Klemmer fra Marthe

    SvarSlett
  9. Hei på deg,
    så koselig at du deltar og for ett nydelig brett :)

    Ønsker deg en fin tirsdag - her er jeg hjemme og syk for andre dag. Omgangsyke og alt det herlige det innebærer. Heldigvis har jeg min aller søsteste Nala som passer på *smiler*

    klem
    -Maia

    SvarSlett
  10. Hei!
    Nydelig lysbrett!!!

    ønsker deg ein fin helg!

    klem

    SvarSlett
  11. Hei, vi vil bare tipse om at det har kommet ny bryllupsblogg i Norge - stikk en tur innom til oss for magisk og unik inspirasjon! Du kan også like oss på facebook http://www.facebook.com/pages/The-Norwegian-Wedding-Blog/420545134702185 :-)

    Med Hilsen
    Lisa

    SvarSlett
  12. Så vakkert lysbrett! Jeg har også sansen for de hvite hortensiaene :o) Ha en strålende lørdagskveld! Klem fra Nina

    SvarSlett