Translate

lørdag 8. desember 2012

Takknemlighet....








Jeg prøver hver dag å fokusere på det jeg verdsetter i livet mitt. Å kjenne etter på hvor takknemlig jeg er. Ved å kjenne på takknemligheten kommer det gode følelser som gir næring til å stå i utfordringer som livet naturlig nok bringer med seg. Visst er det mye jeg kunne tenke meg var annerledes i livet, men jeg velger å prøve å fokusere på det som er bra. Jeg tror at vi som mennesker kan velge om vi vil være takknemlige eller ikke. Alle har vi noe å være takknemlig for. For det handler mest om hva du velger å se, hvor du har fokus. Det vi gir oppmerksomhet vokser, også takknemligheten.

Hva velger du å se når du reflekterer over livet ditt? Hvor har du fokus? Hva er du takknemlig for?


God lørdag!
 
Katrine

1 kommentar:

  1. Så fantastisk skrevet:) Og jeg er så enig! Dette er et budskap jeg skulle ønske alle fikk med seg, fordi det er så viktig. Jeg synes det er så trist med mennesker som er bitre, utakknemlige og negativt orienterte. Vi har jo så mye å være glade for! Hvor man velger å ha fokus og hvordan man møter hverdagen har alt å si for ens egen opplevelse av livet. Jeg vet desverre at ikke alle er klar over dette, og det synes jeg er så trist. Det er såklart mye jeg skulle ønske litt annerledes i livet mitt, men jeg velger å være fornøyd, fordi jeg har det jo så innmari bra i den store sammenhengen, dessuten er det mine valg som har bragt meg dit jeg er idag, ingen andres. Man får det så mye bedre av å være positivt orientert:)

    klem Jennifer

    SvarSlett